ALLES OVER CONVERSIE OPTIMALISATIE

Waarom conversie optimalisatie? In dit artikel lees je alles wat je moet weten.

1. Wat is conversie optimalisatie?

Conversie optimalisatie bestaat uit twee woorden. “Conversie” en “Optimalisatie”

Een conversie is over het algemeen een actie waarvan je wilt dat jouw website bezoekers deze uitvoeren. Bijvoorbeeld het invullen van een contactformulier of het kopen van een product / service.

Optimalisatie is het verbeteren van iets zodat het zo goed mogelijk (optimaal) functioneert om zijn doel te behalen. Denk hierbij aan je website of je advertenties. 

Bij Conversie Optimalisatie is het het doel om het conversiepercentage te verhogen.

Het conversiepercentage betekent hoeveel procent van het aantal website bezoekers daadwerkelijk iets koopt of de gewenste actie op de website uitvoert. Als je website dus wel bezoekers krijgt maar je weinig verkoopt, of graag meer uit jouw website verkeer wilt halen, is het een goed idee om je website te optimaliseren voor conversie.

Webshop-conversie-opmtimalisatie

2. Waarom is conversie optimalisatie belangrijk voor bedrijven?

Waarom zou je beginnen met conversie optimalisatie?

Het kost vaak geld om bezoekers naar jouw website te halen die interesse hebben om iets te kopen. Hoe hoger jouw conversiepercentage is, hoe meer je uit je bezoekers haalt en hoe meer geld je dus bespaart.

Jouw conversiepercentage is het aantal conversies gedeeld door het aantal bezoekers. Stel je hebt 100 bezoekers waarvan er 1 is geconverteerd, 1:100 = 0,01. Jouw conversiepercentage is dus 1%.

Stel je voor dat je bijvoorbeeld met jouw advertenties €1000,- uitgeeft om 2000 bezoekers naar jouw website te halen en je conversiepercentage is 1% dan haal je hier 20 conversies uit.

Als je meer conversies wilt halen kun je er voor kiezen om meer uit te geven aan advertenties. Stel: je verdubbelt je ad spend, dan geef je €2000,- uit en haal je hier 40 conversies mee.

In dit geval is het misschien beter om je conversiepercentage te verhogen. Een conversiepercentage van 1% moet makkelijk een procent omhoog kunnen. 

Stelt je voor dat je ad spend €1000,- is en je krijgt 2000 bezoekers. Met een conversiepercentage van 2% haal je nu dus 40 conversies in plaats van 20 en bespaar je daarmee de helft van jouw geld aan advertenties.

Hoe wij jouw website conversievriendelijk maken

1: Onderzoek, Analyse & Strategie

Om jouw website te optimaliseren voor conversie moeten wij eerst weten hoe het er nu voor staat. Daarom analyseren wij als eerste altijd onder andere de volgende punten:

  • Bezoekersdata
    Hoeveel bezoekers komen er en hoe komen ze op de website terecht?
  • Knelpunten
    Waar haken bezoekers af?
  • Conversies
    Welke (soort) bezoekers converteren tot klant?

Aan de hand van deze gegevens ontwikkelen wij een strategie om het conversiepercentage van jouw website te verhogen.

2: A/B Testen, Data Verzamelen.

Zodra wij een strategie hebben ontwikkeld beginnen we met het maken van aanpassingen aan jouw website. Hier blijft het echter niet bij. Het is onmogelijk om precies te weten wat bij elke bezoeker werkt dus is het nodig om testen uit te voeren. Hiervoor is het mogelijk om gebruik te maken van A/B testen. Met een A/B test of split-test vergelijken we 2 verschillende factoren met elkaar. We maken bijvoorbeeld twee verschillende Call to Actions en laten CTA nummer 1 aan 50% van de bezoekers zien en CTA 2 aan de andere 50%. Zo kunnen we precies meten welke Call to Action meer conversies oplevert.

3: Analyseren en Toepassen

Met de verzamelde data gaan we aan de slag. We passen jouw website aan op basis van de resultaten van de split-test en als er nog meer verbeterpunten naar boven zijn gekomen passen we die ook meteen aan.  Niet iedere bezoeker is hetzelfde dus valt er veel winst te behalen door nadat de aanpassingen zijn gemaakt, de website te monitoren en de gegevens te analyseren zodat we de website tot in de puntjes kunnen optimaliseren. Maak optimaal gebruik van jouw nieuwe conversiegerichte website door meer klanten naar je website te halen. Wij kunnen dit ook eenvoudig voor je doen door middel van onze online marketing service.

Hoe Het Werkt

1: Kies jouw pakket

Kies het pakket dat het beste bij jou past. Voor de meeste bedrijven raden wij ons Medium pakket aan. Hoe lang jouw traject gaat duren hangt af van de grootte van jouw website en marketing funnel. Hulp nodig bij het uitzoeken van een pakket? Neem gerust contact op.

2: Vul de korte vragenlijst in

Bij Website Specialists regel je jouw traject gemakkelijk online. Je hoeft dus niet helemaal naar ons kantoor. Je kan simpelweg een korte vragenlijst invullen waarin je ons de benodigde informatie geeft om aan de slag te gaan.

3: Laat ons het werk doen

Ons team gaat voor je aan de slag. Eventuele veranderingen aan jouw site worden altijd eerst even met je besproken. Mocht het zijn dat er iets is wat we voor je kunnen betekenen kan je altijd contact op nemen en je ontvangt binnen 24 uur antwoord.

PRIJZENPAKKETTEN

Alle prijzen zijn exclusief BTW.

Basis

Voor Kleine Websites
297
50
per maand (maandelijks opzegbaar)
  • 4 Uur Per Maand
  • Google Analytics
  • Marketing Funnel Analyse
  • Website Analyse
  • Bezoekers Analyse
  • Gedetailleerd Rapport Op Maat
  • A/B Testen
Incl. 1 Maand Tevredenheidsgarantie

Medium

Geschikt Voor De Meeste Websites
545
50
per maand (maandelijks opzegbaar)
  • 8 Uur Per Maand
  • Google Analytics
  • Marketing Funnel Analyse
  • Website Analyse
  • Bezoekers Analyse
  • Gedetailleerd Rapport Op Maat
  • A/B Testen
Populair
Incl. 1 Maand Tevredenheidsgarantie

Basis

Voor Kleine Websites
955
50
per maand (maandelijks opzegbaar)
  • 16 Uur Per Maand
  • Google Analytics
  • Marketing Funnel Analyse
  • Website Analyse
  • Bezoekers Analyse
  • Gedetailleerd Rapport Op Maat
  • A/B Testen
Incl. 1 Maand Tevredenheidsgarantie

Niet Gevonden Wat Je Zocht?

Bekijk al onze services
0
    0
    Winkelmandje
    Je winkelmandje is leeg

    1 Jaar Gratis Hosting en Domeinnaam

    Wat gebeurt er na het eerste jaar gratis hosting?

    Na het eerste jaar gratis hosting krijg je de keuze om de hosting bij ons te laten verlengen of om deze te beëindigen. Het verlengen van de hosting kan bij ons vanaf 6 euro per maand. Handig! Want zo hoef je niet van alles zelf te regelen. Kies je er voor om de hosting te beëindigen sturen we je een backup van de site zodat je deze zelf ergens anders kunt hosten. 

    WEBSITE VOORBEELDEN

    Klik op een van de website voorbeelden om een live demowebsite te bekijken